Instalace PCV ventilu, kontrola časování

„Nový“ PCV ventil

Po dlouhém čekání konečně dorazil poštou náhradní PCV ventil. Šlo o použitou součástku z jiné 1.8l MX-5 (verze 1.6l podle všeho používá jinou hadici). Náhradní ventil jsem přezkoušel a skutečně, v jednom směru vzduch propouští a v druhém ne. Nainstaloval jsem ho do motoru, padl jako ulitý. Na běh to dle očekávání nemělo nejmenší vliv.

Kromě ventilu mi poštou dorazila i indukční časovací pistole, takže jsem konečně mohl vyzkoušet, jestli je motor správně seřízený. Tovární nastavení časování zážehu je 10 stupňů před nejvyšší polohou pístu (Top Dead Center, TDC). Častým vylepšením výkonu bývá změna časování na 12 nebo 14 stupňů. Přesné časování se mi moc určit nepodařilo. Motor lehce kolísá a časování tak trochu „skáče“. Nicméně se hodnota zdála ve správném rozmezí a tedy v pořádku.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *