Na výlet za 3, 2, 1, … nikam nejedeme

Rozhodli jsme se vyrazit na výlet. Všechno jsme si nachystali, svačina v kufru, spolujezdec přivázaný, startuji, nic se neděje. Motor ani necukne. Nedá se nic dělat, výlet se ruší a já jdu do montérek.

Po troše experimentů se zdá, že startér je zkratovaný, protože při pokusu nastartovat párkrát cvakne relé a baterka je vybitá. Podle manuálu nemá startér žádnou pojistku.

V tu chvíli se mi vybavilo, že při posledním čištění motoru mi někde poblíž alternátoru propadla na zem volná podložka. Alespoň jsem myslel, že propadla až na zem…

Auto jsem zvedl, sundal kryty a zkoušel najít ztracenou podložku. Nikde nic.

Nezbývalo než vyndat alternátor a prozkoumat ho. Otvorů pro zapadlou podložku má víc než dost. Po sundání trubky přívodu vzduchu už se dá k alternátoru dostat. Po uvolnění podpěry motoru se dokonce dá i vymontovat. Bližší prozkoumání alternátoru nepřineslo žádné známky ztracené podložky. Zase nic.

Vše jsem vrátil zpátky a zkusil, jestli se čistě náhodou problém nevyřešil sám. A kdo by to byl čekal, vyřešil. Auto už startuje. Nejspíš se podložka uvolnila někdy při rozebírání. Miata mě tedy připravila o radostný moment opravy. Alespoň to bylo zajímavě strávené odpoledne a auto už zase funguje. Tedy, z větší části. Bohužel se při pokusech nastartovat poškodila baterie a je potřeba ji vyměnit, neudrží napětí více než minutu. Měl jsem to v plánu už dříve, tentokrát se z toho stala nutnost.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *