Hezké počasí a Miata konečně uvolněna k ježdění, takže sezóna 2018 pro ni začala dnes! A začátek to byl napínavý…
Hned ráno jsme z Miaty sundali zimní plachtu, překontrolovali stav motoru, tekutin, podvozku, gum a karoserie. Na motoru se objevil křídovitý prašný povlak, který šel snadno pryč. Trávník pod autem asi není na zimu nejlepší. Jinak vše ok, rudý lak jen oprášit, doleštit.
Nastartovali jsme, přejeli o par metrů a nechali auto moment běžet, než jsme zavřeli vrata a poklidili. Z výfuku se hrnul bílý obláček.
Vzhůru na výlet! Projíždíme první křižovatkou, odbočka vlevo, šlápnout pořádně na plyn, ztráta výkonu, motor pozvolna chcípá. Co to? Znovu nastartovat, auto naskočí a hned zase umře. No potěš, co teď? Nezbývá než odtlačit ke straně a zkontrolovat, co nám vybuchlo.
V motoru se zdá všechno v pořádku. Se spolujezdcem si nevíme rady. Nezbývá než se pěšky vydat domů a přiznat se, že výlet trval 5 minut i s diagnostikou. V hlavě se nám honí, jak vyřešíme odtah.
Dorazili jsme domů, žena se diví, že jsme tak brzo doma. Auto se rozbilo, hned v první zatáčce. Nechce jet.
Aha, takže ani dolít benzín nepomohlo?
…benzín! Vždyť už delší dobu sleduju kontrolku rezervy, jestli se rozsvítí! Nerozsvítila. Experiment byl úspěšný. Škoda, že jsem na něj zapomněl. No nic, včera koupený kanystr má o práci postaráno.
Vzali jsme druhé auto, zamávali Miatě a jeli na benzínku. Za pá minut jsme Miatě mávali znovu, protože kanystr byl samozřejmě v jejím kufru. A znovu na benzínku! Načepovat 5 litrů 100 oktanového benzínu a zpět. Přelít do Miaty, nastartovat,… ona žije! Výlet může pokračovat.
První zastávka? Opět benzínka! Paní u kasy se na nás směje, že chodíme tankovat po dávkách. Velikost nádrže byla empiricky změřena, velká otázka je tak navždy zodpovězena: žíznivá Miata spolyká celkem 48 litrů.
Samotná projížďka byla naprosto náhodná, tudíž jsme nenašli ani žádnou pěknou silnici. Snad jen čerpací stanice u stájí stála za povšimnutí. Hard top jsme brali s sebou, takže ani o cabrio-zážitku se nedá mluvit. Nicméně okresky zažily prohrábnutí našich kol i ustřelení zadku, takže mise splněna.